don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Monday, March 7, 2011

Tazkirah...

Mari kita berfikir sejenak: saya selamanya berasa bertuah dan beruntung menjadi manusia yang sentiasa dalam perhatian Allah, menjadi manusia yang sentiasa ada tempat mengadu hal tanpa mengira waktu walau dalam sesukar mana sekalipun situasi saya...menjadi manusia yang sentiasa boleh bercakap terus denganNYA walau dalam keadaan tenat atau sengsara sekalipun kerana DIA mengetahu segala apa yang terlintas di dalam minda walau lebih kecil dari seekor kuman yang dibelah sejuta!

Dan saya kutip pernyataan ini untuk dikongsi dengan anda yang menjenguk ke sini, daripada FB Ustaz Amiza Khusyri: Selagi mana kita melakukan dosa, dan selagi itu ada balasan dan ujian dari-Nya, maka itu tandanya kita berada dalam kasih sayang-Nya. Selagi mana kita melakukan dosa, selagi itu hidup terasa semakin senang dan lapang, maka berwaspadalah dan timbulkan bimbang dalam hati, kerana barangkali kita sedang berada dalam kehinaan, dan jauh dari kasih sayang-Nya, supaya lekas-lekas kembali menjadi hamba yang mengingati-Nya.

Note: Peringatan ini adalah untuk diri saya sendiri dan anda juga yang sudi merenungnya!

2 comments:

Unknown said...

TQ Shasha...very refreshing. Terkesan di hati.

Shasha said...

Thanks kak jun...selamat berkasih sayang dgn DIA melalui penerapan macaroon yang gebu tu...hihi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...