don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Saturday, March 26, 2011

art expression..

This is my artwork...setelah menyertai sesi kedua, inilah hasilnya...sangatlah tidak menjadi. Bagaimanapun, saya membayar harga yang sangat 'mahal' untuk mendapatkan pengalaman ini...dulu2 orang kata dengan imu kita boleh dapat wang tetapi kini saya dapati dengan wang kita boleh dapat ilmu, zaman sudah terbalik..i have to accept that no matter sweet or bitter...
Haha..belum apa-apa saya dah berangan beginilah signature yang akan saya turunkan pada semua artwork saya. Jadi atau tak jadi, ia tetap menjadi di mata saya. Faizal kata hargai artwork walaupun ia mungkin tidak menjadi, tetapi itu adalah legasi diri kita..mana tahu esok kertas contengan itu menjadi berharga...we never know...
Artwork ini disudahkan oleh Faizal menggunakan rubber band.
Dan yang ini dihasilkan Uda dalam beberapa minit je..Bilakah saya nak ada tangan macam dia..lihat perbezaan daripada 3 artworks...
(L-R)Hussin, Faizal, Nur Azlina, Marisa and Imelda...my classmate @ hands figure drawing class in Aswara, KL. Today im a bit late to attend the class...but lucky coz Encik Suzlee belum tiba, so tak adalah rasa ralat sangat. But then, the one who replace him is Faizal...lemah lembut orangnya and he's so gud in his job, ajar kita orang dengan ilmu melukis..i guess im the one yang paling 'keras tangan,' tak jadi langsung walaupun dan berpuluh helai kertas diconteng..but then when he told me i need to be patient and focus in a way to treat my hands to be fluence dengan lenggok figure, i feel comfort...(haha nak sedapkan hati sendirilah konon).
Katanya jangan jemu dengan apa yang dilukis. Kalau bijak bermain dengan berus, boleh dapat stroke yang bagus dan kalau rajin juga akan membolehkan saya mendapatkan hasil yang baik.
Hussin juga memperlihatkan bakat yang dimiliki...kagum saya apabila mengetahui dia daripada bidang farmasi di USM dan baru saja menyelesaikan disertasi PhD dan kini sudah bekerja. Minat punya pasal, dia sanggup habiskan Sabtu dengan datang ke kelas seperti saya dan yang lain.

Imelda, apabila melihat dia, saya teringat kepada artwork Bayu Utomo...mengenai wanita India yang menggayakan tarian penuh gemalai. Imelda memang beul mengingatkan saya kepada figura January Low yang begitu lincah menggayakan tarian klasik India...saya paling suka melihat mata dia. Imelda gemar menghasilkan potret dan dia memang ada bakat.

Nur Azlina, she's an artist..already had her solo exhibition @ NST Gallery beberapa tahun lalu tapi masa tu saya x sempat nak buat write up pasal exhibition dia ketika itu. Saya tengok dia cenderung menghasilkan gadis balerina...walaupun hanya menggunakan sebatang charcoal, dia memberikan sentuhan hebat. I envy! Saya sendiri masih lagi dengan 'keras tangan'..huhu

Marisa, saya tidak boleh nafikan dia begitu bersemangat menghasilkan berdasarkan model hidup di hadapan kami. Dia tekun dan rajin. Saya sendiri tidak mempunyai kesabaran seperti Marisa. Setiap Sabtu, dia mengambil dua kelas, selepas habis kelas dengan En Suzlee, dia menyertai kelas di bawah bimbingan Raja Azhar pula...dia bercita-cita ingin membuka sekolah seni di Terengganu. Kenapa Terengganu? Kerana dia menyukai negeri cantik dengan pantai itu...wish her luck!

2 comments:

zarin said...

shasha
your drawing ke tu? and u dah buat pavlova ye?
and u dah buat banyaknya layer cake.
haii jeles :D

Shasha said...

hi zarin...alah drawing suka2 je..ya i dah buat pavlova...jadi le juga tapi x perfect sebab 1st time buat...layer cake ada order...jenuh nak membakar..so cemana blueberry cheesecake? dah ada yg ambil ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...