don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Sunday, March 20, 2011

warna-warni lah sangat!

ATT: Kek ini disediakan menggunakan resipi yang diberi oleh Guru Besar saya di Sekolah Menengah Perempuan, kira-kira 20 tahun lalu tetapi corak kek ini saya pelajari dari blog masak-masak yang saya dah lupa namanya, mungkin blog mamasya, kak zai atau kak ida punya blog, so kalau tuan punya blog termasuk dan terbaca ini, let me know ya and thanks a lot! So kek cantik ini bukan idea sayalah, saya kutip dari blog lain cuma resipinya adalah milik asal Pn Azidah Harun. Terima kasih cikgu...
Suka saya meneliti kek ini sebab corak abstraknya yang unik...sebelum ini kalau buat kek pound biasa, tiadalah saya terfikir nak selang selikan dengan taburan serbuk koko, tapi bila bila terbaca teknik menyediakan corak begini di blog mereka yg pakar masak...arghh tak sabar2 saya nak cuba...

Hijau, merah dan kuning lembut...dan ada garis hitam sebagai pemisah setiap layer...rasa macam pahit2 sikit tapi sedap...bukan saya nak puji tapi resipi kek ini memang sedap...
Saja ja saya letak pic kek ini banyak2, saya tahu sapa yang tengok ni mesti telan ayo lior..hik!

2 comments:

halym said...

eleh pentiruuu
ni kek jaman saya kekecit dlo kak
mana ade dah skang?
mencikk

Shasha said...

wakaka..peduli apa...itu adalah stetmen seorang pendengkisss...ko tak de kan kek ni kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...