don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Tuesday, February 22, 2011

A rhetoric of nature @ Bayan Indah

NATURE! And of course i like it much..surounded by nature make me feel good and yesterday was a lovely day because i was invited to attend a cooking class by Naturel. Guess what? The class handle by our food consultant, Rohani Jelani's at her residence, Bayan Indah in Sg Penchala. MasyaAllah tempatnya sangat cantik dan begitu bersatu dengan alam. Hmm sorry allow me to hv a day dreaming kejap ya...kalau saya ada banyak duit, saya pun nak buat macam dia juga...but the fact is saya x ada banyak duit, so cukuplah saya berangan dengan rumah saya saja...hehe..thanks!

Epal hijau ni pun nampak cantik bila digandingkan bersama sehelai daun dalam pinggan putih. Rohani memang pakar memanfaatkan warna alam..luv ya..!
Dining hall yang menunggu untuk diduduki...huhu...menunya amat menyelerakan dan sihat. Saya akan buat entry mengenai resipi yang kami masak di Bayan Indah ini. Tunggu saja, pasti anda juga teruja...if you are in my shoes..im sure your adrenalin's burst!
This is Bayan Indah..memang indah pun. Nampak biasa saja dari sisi pandang hadapan, tetapi apabila anda memijak setapak ke dalam..terasa nyaman dan selesa dan saya pasti anda juga akan berasa begitu!
Halia bara...eh sorry, ke halia batu..saya tak pasti..sorry for that. Hv to check dgn sapa-sapa yang tahu...
Yang ini saya namakan pokok bunga jenjarum. Dulu masa kecil dan bersekolah rendah, setiap hari saya melewati kawasan padang tepi jalan yang dipenuhi dengan pokok jenjarum dan nostalgia itu kekal dalam ingatan sampai kini kerana pokoknya sangat cantik pada pengamatan saya..juga penuh kenangan...
Dan roselle yang pernah memenuhi halaman rumah pusaka bonda saya suatu ketika dulu..pendek kata setiap hari minum jus roselle, makan halwa roselle, jam roselle serta kek roselle yang direka oleh bonda saya juga..
Tiga spesies berkenaan adalah antara pokok yang ada di sekitar Bayan Indah. Ibarat sebuah taman yang menyediakan ketenangan kepada sesiapa yang menggemari alam...Bayan Indah, a rhetoric of nature!

5 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Diyanazman said...

OMG!! Shasha I love your blog!!! :)
beautiful pics as well... very lovely meeting you at Bayan Indah yesterday....

Lets catch up again... I want muffins dalam kotak LV!!! I wanttt... :)

Puteri Nuur At-Terawis said...

Shasha,
Tak sabar nak tunggu entry :P
Pictures dah ada kat Advertlets.

Shasha said...

Diyana..thanks for drop by...hehe..lets meet up sama Puteri and Eti..muffin and cake is serve..

Shasha said...

Puteri, okeh petang ni kita buat new n3..hehe..dah tengok tadi pic Avertlets..nice!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...