don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Tuesday, December 18, 2007

Secebis catatan...

Awan kelabu pada hujung Disember nampak lambat sekali untuk bertukar menjadi cerah. Saya jadi terkesan dengan perihal banjir di Pantai Timur lebih-lebih lagi esok seluruh umat Islam akan meraikan Aidil Adha yang sememangnya dinantikan. Bagaimanapun, syukur Alhamdulillah kerana rumah keluarga saya di Pasir Mas tidak menunjukkan tanda akan dijejaki air.
Memang, Disember kelabu menjadikan saya beku...dua tiga hari lagi tahun baru tapi saya berasa kelu untuk melafazkan azam baru kerana banyak benda yang sepatutnya saya lakukan tahun ini tidak terjadi. Tersasar jauh sebenarnya...bukan salah sesiapa tapi saya sendiri. Terlalu membiarkan ia berlaku dengan berleluasa dan akhirnya memakan diri.
Sebetulnya lagi, hujung minggu ini saya berkira-kira untuk bercuti di Port Dickson bersama KA saya tapi hasrat itu tidak menjadi kerana ada hal lain yang belum diselesaikan...mungkin lain kali.
Sayu berasa sedikit sayu dan emosi kerana saya tidak dapat menjenguk kubur arwah Abah pada pagi esok. Saya yakin dia memahami apa yang saya hadapi dan apa yang saya terpaksa telan...kalaulah dia ada, saya akan jadi lebih gagah rasanya...

Anekdot:

Selamat Hari Raya Aidil Adha untuk anak-anak buah saya: Nur Khaleeda, Intan Khatijah, Nur Aishah, Ahmad Ashraff, Najla Faris Amani, Shakir Basha Adli dan Azffar Ishraff.

1) Saya ke majlis DBP bersama media dua malam sudah. Artis jemputan adalah Nash dan pengamal media tempatan. Saya dijemput Nash menyanyi bersama lagu Ku Tanam Selasih (eh betul ke judulnya) tapi saya tolak kerana saya tidak punya keberanian...suara Nash memang sedap didengar.

2) Minggu ini saya agak 'terluka' kerana dari dua pertemuan dengan doktor, saya menerima enam tusukan jarum bertujuan menyedut sedikit darah saya untuk pemeriksaan kesihatan. Makanya ada enam kesan luka di lengan dan tangan saya...luka tu...

3) Saya MC sehari pada minggu lepas dan it was a very happy day because sister saya jemput saya balik dan kami mencuri sedikit masa untuk makan dan berlegar-legar di Jaya Jusco Balakong. Saya berasa bahagia sekali...

P/S: Entah bila saya boleh menikmati hidup saya sebaiknya...

2 comments:

Hanifeeza said...

Azam baru hanya resolusi yang tidak semestinya direalisasi...
Bila agak2 kita akan ke DBP sebagai pejuang? Bila agak2 otak kita tidak membeku, mulut kita tidak membisu dan pena kita tidak lagi kaku ...kak, mana karya baru?

kakchik said...

muahaaahaha...hani, awak buat lawak ek tanya karya baru...jeng3x!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...