don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Wednesday, December 12, 2007

cucuk sana cucuk sini...

SYUKURLAH, saya masih ada peluang untuk kembali menulis di blog sunyi ini. Dua tiga menjak kebelakangan ini, hidup saya agak kucar kacir. Maksud saya kucar kacir kerana beban tugas di ditempat kerja, kehilangan barang yang saya sayang dan tahap kesihatan yang merosot bermula tahun lepas, berleretan hingga kini tapi saya tak juga kurus.
Tahun lepas saya bermalam di hospital beberapa malam kerana ada minor operation di bahagian perut. Tahun ini pun saya mengalami peristiwa serupa, minor operation lagi tapi walaupun disebut minor, kesannya lebih kepada major.
Semalam saya sehari suntuk di bahagian kecemasan HUKM akibat masalah virus infection di bahagian salur kencing. Pelbagai jenis ubat yang saya terpaksa makan. Bab ambil darah tak usah ceritalah. Nurse dan Dr buat tangan dan lengan saya macam span tempat derang cucuk jarum saja.
Ini kerana mereka susah sangat nak cari vein saya untuk disedut sebotol kecil darah. Bayangkan daripada dua pertemuan dengan doktor, tangannya saya terpaksa melalui enam suntikan untuk mendapat sampel darah. Dah habis sedut, lebamnya dua minggu baru hilang. Saya sendiri ngeri mengingatkan ketika tusukan jarum itu...bagaimanapun, nasib baik dr yang ambil darah tu mukanya termasuk dalam kategori handsome+cute so sejuk sikit hati saya...hehe...
Apa-apa pun, saya mesti habiskan ubat yang diberi dan hargailah kesihatan anda sebelum anda mengalami kejadian seperti saya...

o ya, barang saya yang hilang itu ialah kamera digital yang sangat berjasa pada saya. kalau kamera itu tidak hilang, pastinya blog sunyi ini akan bergambar...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...