don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Thursday, July 29, 2010

Buffet Ramadhan in Legend Hotel

last week, I went to food review for Ramadhan Buffet in Hotel Legend, KL. As usuall, a lots of food to taste for. U name it, u got it and as a food reviewer, i have to taste it personally so that i can described it much better rather than see a picture!Mee rebus
***** /5 star

To be honest..mee is not my pilihan and quite long i didn't eat mee kuning. Antaranya sebab selalu ada cerita mengenai mee kuning yang ada banyak kimia berbahaya untuk perut. Saya jadi takut untuk makan..but..talk about mee kuning in Hotel Legend..it make me so crazy untuk makan mee rebus..sebab mee kuning itu rasa sangat sedap, tiada rasa pahit, no oily and guess what...??? The gravy or kuahnya ya tuhan, sedap sangat. Sumpah, saya sangat kurang makan menu yang ada mee. But when comes to mee rebus they serve for buffet ramadhan in Hotel Legend...saya rasa nak makan dua mangkuk! Hihi..over la pulak. But pls try, sedap! Berbaloi!

Yes..food here and there...walau bagaimanapun, saya sedar diri. Makan untuk hidup dan bukannya hidup untuk makan. Told u earlier, macam mana saya hendak menginterpretasi sesuatu makanan itu sama ada sedap atau tidak kalau saya tidak mencuba. And u can trust me kalau x sedap pada citarasa saya, i definitely will tell the truth...Well..so sorry dear, a lots of food make me confuse...rasanya di atas itu adalah kerabu tauge yang saya tak sempat nak cuba. Maaf!
Kerabu mangga muda & nanas: Ini adalah karabu mangga yang sangat sedap. Kalau di kampung, mak bonda saya buat macam biasa dan letak di dalam pinggan biasa saja serta kami akan menghadapinya dengan biasa juga diakhiri dengan burp! Tak boleh nak bohong, kerabu mangga ini membuatkan saya teringat kerabu mangga yang beliau sediakan ketika kudratnya masih kuat...makan kerabu mangga ini membuatkan saya berasa seperti menghadapi hidangan di dapur sendiri....u know what i mean..don't u?

Rendang Tok...tiada kata secantik bahasa...tiada gambaran nak saya ungkapkan betapa sedapnya saya makan rendang tok ini...

And the beriani gam yang berjaya meng'gam' saya supaya duduk di kerusi dengan lamanya untuk menikmati keenakan nasi beriani gam ini dengan lemah lembut dalam usaha menghayati aroma nasi yang wangi itu.

Barangkalai benar kata mak bonda saya, memasak dengan naluri akan membuatkan si pemakan juga menikmatinya dengan penuh naluri atau ghairah! Benar atau tidak, u should try urself. Jangan lupa buat reservation untuk anda dan dia di Hotel Legend (bukan iklan ya, tapi nasi ini memang sedap. Saya tak akan kempen anda makan kalau ianya tidak kena dengan selera saya. )
Fish butter prawns with Sarawak pepper...don't want to talk much. A piece of pic describe a thousand meaning and just imagine a prawns with a white texture, mix with an aromas of pepper..bite it slowly and swallot it easily. Crazy of it!!!
Roasted lamb...huhu saya x leh makan banyak sebab takut BP mencanak naik.!:-(. Kalau x dak BP problem, dah lama saya bantaiiii..zappp..habis!

5 comments:

halym said...

cisss cisss cisss
terliur nengok mee rebis tuh..mencikk

halym said...

mee rebus***
ekekeke typo ler pulak,

ek elleh...saja je nak tayang kambing panggang tuh, kang pitam seribu bahse baru tau..wakakak

Shasha said...

hello...tak de maknanya tayang...paling kurang seketul akak makan...hwaa mee rebus pun sedap..huhu...sedap ooo! ko terliur ke..siann...wakakaka(lariiii)

halym said...

patot ler ahkak kuar masuk hostipal je keje kan kak? ekeke

Shasha said...

ahh sker hati akak le nak masuk spital ke tak..ko apa peduli...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...