don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Monday, July 19, 2010

Burp...tq Cikgu Noor Zakiah

PASSION!!! Pls help me..hehe..its about cooking eh not lust or pleasure yeaa...Cooking for me is like an easy as 1 2 3...eventho maybe my menu is not delicious, im happy during cook, happy to be in a kitchen. Cooking session make me release...hilang sakit, hilang susah hati dan hilang semua yang tak sedap. AKAN TETAPI..ada lagi yang lebih saya suka...MAKAN MASAKAN YANG ORANG LAIN MASAK LAGILAH SAYA SUKA...and i will be going to my sista house in BMK untuk makan, almost every week.
I like it much...crispy and overbake...sedap! Rasanyampun x masin sebab dia cuma letak seasong Maggi and oyster sauce. Saya tahu beliau tidak pandai memasak tetapi masakannya sentiasa sedap pada lidah saya. Dia belajar memasak kari dari saya. Saya ajar dia masak nasi minyak, nasi beriani. Saya email dia resepi puding roti..segala mak nenek menu..tapi saya rasa kari dia juga yang sedap. Hmm..uhh...ayam ni sangat menggoda-goda naluri makan saya...
Perhatikan pajeri terung yang sangat menggiurkan ini. Minyaknya cukup, warna merahnya semarak...huhu. Actually last week..i was load with work and exhausted. Been very busy and didn’t enter my small kitchen at home. I was decided to overnight at her house..jeng! Hmm...lari jadual makan and lari semua sebab saya diajak menjamu mata dan perut dengan ayam rempah yang dia baked dalam oven kecil dia, dia masak gulai lemak kuning ikan masin dengan buah belimbing besi yang sangat lembut dan pajeri terung..ouchhh...SAYA TAK PEDULI...BURP!!!
THANKS a lot to my lovely sista..Cikgu Noor Zakiah, Ee and Dini’s mum...saya suka belimbing besi tu..rasa masam-masam berbaur ikan masin...memang saya tak peduli kalau hujan ribut sekalipun sebab saya di dalam rumah, bukannya di luar.. Okeh, Alhamdulillah!

2 comments:

halym said...

cisss cisss cisss ayam panggang tuh
aduh sedapnya...nak sket

tp gambar no 3 tu aku muskil ler..
cam..........lintah jek..ekeke

I am... said...

ahahahaha..ko memang akan selalu musykil kalu akak buat n3 makan-makan sebab ko jeles kan? kan? ngaku je ler..bluekkk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...