don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Thursday, November 12, 2009

Pavlova...

Yang ini untuk saya...blueberry...huhu idaman sejak dulu...dan blackberry..tak mampu nak beli...keh keh!
Yang ini pun saya punya juga..tamak tu..
SAYA dah lama tak masak. Bergaduh dengan dapur. Dapur marah saya, saya marah dengan dapur...yang menang dan suka hati ialah tikus tunggal...saya kata tunggal sebab rasanya ia seekor saja yang ada lalu lalang di dapur. Justeru, sebab ia sekor saja yang ada, ia mengada-ngada dengan menggigit bekas plastik jenama Tupperware saya...cehhh..kalau dapay saya buang ia kasi sama itu kucing jantan depan rumah..padan muka kau tikus!!

Bukan cerita tikus sebenarnya..semalam saya pi rumah kawan, paksa dia masak untuk saya. Saya tahu dia sibuk bangat...nak hantar anak ke sekolah, nak pergi mengajar dan itu dan ini tapi saya paksa juga dia masak untuk saya. Kalau tidak, teruk saya kena...
whatever...i know she’s not a really pandai masak (sorry Dr Rose) but then her passion towards memasak, maybe coz she has 5 kids make her really gud in cooking. Buat cookies, kek, nasi etc...yang saya tahu juga, her kids also suka makan apa yang dia masak and really appreciate coz sometimes anak-anak dia bawa bekal ke sekolah...

Ok, dia masak Pavlova...kira macam desert la gitu.,.sedap! SEDAP! SeDaP! sEdAp! Toing! sedap lagi..selera dan menggoda dan menggiurkan.

2 comments:

mama23beas said...

Rasa-rasa macam pernah tengok gambar2 ni...kat mana ya???

Shasha said...

ihihik...a ah laa..saya pun rasa macam pernah kulihat gambar ini, di blog siapa ya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...