don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Wednesday, November 18, 2009

Halal food in China Museum Restaurant, Legend Hotel..

Macam biasa.,.saya suka Chinese food dan undangan review makanan cina di Hotel Legend membuatkan saya rasa uihh...mesti sedap...hehe..Menu atas ni adalah itik peking yang dibungkus dalam penkek. Kepingan putih tu fucuk yang digoreng rangup..hirisan itik peking tu akan diletakkan bersama fucuk, rap dengan penkek telur. saya terlupa lak nak ambik gambar penkek telur...lepas tu boleh makan dengan sos soya..rasanya berjaya buatkan saya pejam mata dua tiga saat sebab rasa itik yang enak..

yang ini ikan kod goreng rangup...biasa saja...saya lagi suka salmon atau trout...hmm..i choose salmon coz rasanya lemak and berperisa...whatever..they served and i tried..
like a garnishing on top of these...cantik nampak. Walaupun berserabai tapi enak sebab rasa macam kerabu...

Ais krim goreng...inside the crispy ball tu ada ais krim red bean..ughhh rasanya seperti anda berada di satu tempat yang nyamana ketika cuaca panas...imagine that! And of coz the sugar burn nest yang membuatkana saya berasa sayang nak gigit...saya belum pernah cuba buat sugar burn nest ni..chef kata senang jer..masalahnya saya bukan chef...nak kena cuba buat juga sampai jadi..
Lotus fried...tak minat sangat but love the art of decoration..chef ni memang kreatif...
Haaa..ini kesukaan saya..udang goreng telur masin...sounds weird but the taste is so niceee...i gave it 3 stars...unik recipe and yet delicious...anda patut cuba..pi booking lunch kat restoran china muzium sekarang juga...
Later...more menu to review...hihi!

2 comments:

FreDDy O7eRmaRS said...

wow :)

hari ni sempat baca berita harian n tiba2 ada tutorial dari seorang perempuan yg mengajar ttg cara2 hendak membuat pavlova :)

till then,hav a nice day

Shasha said...

tq dear..pavlova tu sedap tau...tapi nak buatnya bercinta...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...