don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Saturday, October 10, 2009

Yang saya suka..

Cuti hari raya dah selesai tetapi saya masih lagi teringat-ingat kegiatan anak-anak buah saya di rumah tua kami di kampung, rumah yang didiami bonda saya yang semakin uzur dengan ditemani kakak dan dan anak-anak buah saya, Khaleeda, Khadijah, Aisyah dan Ashraff. Tidak ketinggalan cik kucing tak bernama yang sering jadi mangsa lanyakan Ashraff...kesian ko cik cing...selalu kena buli tapi maintain kejelitaan..:-)tengoklah post cantiknya tu...
Kawasan hadapan rumah kayu kami..itu yang nampak jendela itu adalah rumah jiran..taman klasik milik kakak dan bonda saya..nampak tak dua ekor bangau menjadi penjaga taman tapi silap gaya patah leher bangau kena tunggang Azffar Ishraff, Ahmad Ashraff dan Mohd Shakir Adli. Si baju biru tu Ishraff@Ee..kita tengok apa dia buat malam nanti dan esoknya.
(R) Najla Amani, NurAishah, Intan Khadijah dan Shakir Adli. Semuanya plastik bila saya halakan kamera..siap buat lambang piece lagi...lepas tu.."Mummy kita nak duit raya.." bila sorang cakap, semua akan cakap.."
Bila malam, seronok main mercun depan taman, esoknya kakak saya bising sebab ada pokok bunga dia kena bakar mercun budak-budak ni..cheewahhh maintain si Najla main mercun sampai berasap-asap...kalau arwah bapak saya (Sidi) ada tentu mereka tak merasa main sebab Sidi garang...nasib le korang...
Aishah dah siap mandi, ready nak p main bunga api..tengok pipinya, minah ni memang suka main bedak...mamanya kata, esok kalau nak kahwin kena cari anak tokei bedak..,mwahahah...nak tergelak saya dengar...err ada ke anak tokei bedak ni eh..ke tokei bedak sejuk..
Hahahaha..yang ni lagi best..siang hari dialah paling cergas main sana sini tapi bila tang main mercun, dia cepat-cepat melompat atas dukung babah dia..takut mercun rupanya Ee..puas suruh main tapi dia trauma bunyi mercun meletup..
Konon-kononnya dia soranglah yang berani main mercun memalam buta..dia tak tau sekeliling tu ada apa..itulah namanya budak-budak, tak pernah letih dan tak pernah ambil kira mara bahaya...main je la kakak oii...
Huhu..mandi time...semua macam sebulan tak jumpa air..waktu dia orang mandi ni baru jam 7 pagi, lepas bangun tido semua terus hala ke luar and pasang kolam plastik...kakak saya dah puas jerit cakap nanti tunggu pukul 10, haram semua buat tak tau...korang besar esok mummy nak jual gambar ni...heheHehe..saya Ahmad Ashraff, meh la mandi sama saya...
Wonderpet! Wonderpet! Kami datang..kami nak main air..kami nak main air..antara lagu yang saya dengar salah seorang daripada badak air kecik ni nyanyi...wonderpet! Hehe..

3 comments:

anil lutaze said...

kiutnye kucing tu kak sha....adus.... bwk dtg sini...biar kemek die kene picit2..

meriah lah kt kg akak...ramai btol anak buahh...sonok

I am... said...

anil, bukan takat kemek, kempis dah pun cik cing tu kena pijak, urut, bantai, buli, pukul oleh badak air kecik kat rumah tu..

halym said...

kita buat gulai masa lomak cili api je lah kucen tuh..ekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...