don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Tuesday, October 13, 2009

Sengketa: Berangan...(Faris & Amin)

FAWAZ setuju, dia sudah buat perjanjian dengan abangnya. Tiga tahun saja. Selepas itu Fawaz boleh jadi apa saja yang diinginya. Dan dia akan cuba sekerap mungkin balik menjenguk emak di pulau kaya sejarah itu, pulau kesayangannya, pulau yang mencatat seribu warna dan paling penting pulau yang dihuni oleh ramai orang yang disayanginya dan ingin selalu dimiliki dalam hidup...eh benar ke Yaya begini? Bunyi macam melankolik benar...cehh! Tak boleh jadi. Yaya mesti kuat pendirian, Yaya mesti teguh jiwa dan Yaya mesti maju ke depan, bukan gostan ke belakang.
Petang semalam imbasan Faris dan Amin muncul di minda. Rakan baiknya itu juga entah ke mana. Selepas habis sekolah teknik, semua ghaib. Yaya putus hubungan dengan Faris dan Amin. Lama tak jumpa dua saudara kembar tu. Faris Amir Hamzah Al-Hadi dan Amin Maliki Yusof Al-Hadi. Dua kembar seiras tapi perangai berbeza amat begitu juga nama yang langsung seakan tiada kaitan darah daging...
Kali terakhir Yaya bergelandangan dengan Faris dan Amin ialah dua minggu lepas...(Laa...dua minggu jer...ko kekwat la Yaya..hehe..sendiri ingat la kutuk diri sendiri..) masa tu masing-masing dok merencana apa yang nak dibuat selepas habis sekolah.
"Yaya, ko jadi ke nak proceed jadi tukang masak?"
"Eh jadi, mak aku dah bagi lampu hijau. Aku mesti sambung warisan mak aku...dia mesti suka walaupun aku tau dia masih main tarik tali dengan aku..."
"Kenapa ko kata mak ko main tarik tali pulak?"
"Dia kata tak de orang nak jaga kedai kalau aku blah. Abang aku dia tak mau sebab Fawaz tu jenis ghaib..suka hilang kat galeri kat pekan..susah kalau takdak orang nak jaga kaunter.."
"Ooo gitu ke?"
"A ah la..ko nak buat apa Faris? Amin?"
"Kita sama-sama lah masuk sekolah tu," ajak Faris pula
"Nak? Aku setuju. Lagipun ingat tak kita punya mimpi basi nak buka kedai steak...hahahaha..."
"Oii ko nak buka kedai stik dengan apa? Ko ingat kapital nak buka kedai macam tu lima puloh hengget je ke?"
"Piirahhh...wakakakakaka"
Sebelum beredar balik, stik di pinggan licin bersih..ketiga-tiganya membuat waadat untuk sama-sama susah senang dalau dalam apa jua perkara.
Ketika hendak melintas jalan menuju ke setesen bas, Yaya terpandang satu wajah yang hampir0hampir membuatkan dia berasa darahnya menggelegak tetapi nyaman...cehh..macam mana tu??? Menggelegak tapi nyaman...mengarut!
Kau lagi..senang hidup nampak...kau ada je di mana saja aku ada...cehhhh!

2 comments:

anil lutaze said...

hahahah..di hujung citer pon jdilahyer...mmg x leh kasi org hidop sng tol lah si zain ni

I am... said...

memang..dia akan mencelah di mana saja yaya ada sama ada disedari atau tidak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...