don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Saturday, May 23, 2009

Soneta of life...

Rumah kecil tiang sepuluh
awan biru langit teduh
dalam air badan berpeluh
hidup di dunia jangan dikeluh
68 Soneta Pohon Ginkgo karya Sasterawan Negara Datuk A Samad Said...
Putih hijau warna alam
langit biru bertambah suram
hati sayu wajah kelam
jiwa luka kian rawan

This picture was taken on 2007...in a city of Netherlands..actually there's something that's remind me to this picture. I recently bought a book by national laureates, Pak Samad - 68 Soneta Pohon Ginkgo (above)...and the cover is Pak Samad sitting on a wooden chair under the ginkgo three in Korea...macam Winter Sonata lah pulak...back to this picture, I captured these building from where im sitting..sat on iron chair, facing river flow and old building in Amsterdam..noticed that the building height is not same...the 2nd from right is a bit condong kan...
Dan di dalam sungai yang mengalir di hadapan saya ada beberapa ekor itik nila berbalung hijau yang riang berkejaran...thanks Pak Samad, im trying to create a soneta in my own way...soneta and pic. Will get ur tandatangan when meet u in Bangsar...hope that im lucky to see u there...:-)

ada seekor itik nila
mengejar riang si betina
ada hati nan gulana
mengingat dia di sana

Ok...saya suka dengan soneta ginkgo Pak Samad dan yang di atas itu adalah soneta saya kala menghadap bangunan senget di kota seribu kebebasan itu...

4 comments:

nohas said...

Salam ziarah..

Cantik gambar2 diatas. Gambar rumah tepi laut tu kat mana ye??

D'Rimba said...

Indah amat blog ini amat mengakrabi alam....

anil lutaze said...

kak shaa...jeles taww..akak byk travel..nk joing lah ...ihikk

kakchik said...

Salam
Nohas, gambar rumah tu adalah resort Berjaya di Langkawi. Kalau ada peluang, bercutilah ke sana..damai yang amat.

D'Rimba,
Terima kasih. Kita pun akan bersatu dengan alam juga di penghujung nanti...

Anil,
Banyak travel, banyak lah juga menung depan pc...x tau nak buat intro cemane...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...