don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Thursday, May 21, 2009

Belum 2

Sorry..blur plak pic bunga ni..inilah bunga yang dikatakan bunga pontianak tu...'harum sundal malam' tapi bonda saya di kampung memanggilnya 'tikar seladang' atau nama persuratannya ialah kesidang. Baunya tok sah citer lah, memang wangi dan bagi saya, kesidang adalah raja bunga jika dinilai daripada aspek bau. Tak adillah kalau kita nak compare kesidang dengan mawar kerana mawar kategori spesies bandar walaupun ada pokok mawar kampung manakala kesidang boleh tumbuh di dalam hutan tetapi mawar tidak.
Perhatikan rupa bentuknya yang kecil, dengan warna putih kehijauan, bagi saya kesidang kekal bunga nombor satu. Paling mengujakan saya ialah baunya meruap selepas hujan terutama pada waktu malam, memang menaikkan bulu roma...by the way i use to it everyday kalau balik kampung sebab bonda saya ada menanamnya di laman kami.

Hmm...ini gecko ke, iguana ke, cicak ke apa saya tak pasti. Cuma apa yang saya nampak rupanya seakan godzilla miniature..rupa garang, ada duri tajam pada bahagian kepala dan mulut lebar. Seb baik ko kecik jer 'chechak', kalo tak dah lama aku tak leh nak update blog...
Mushroom yang ada banyak kat sekitar resort. Macam kulat sisir sebab ia banyak tumbuh di atas kayu buruk..apa-apa pun ia selamanya comel...
Hah...ini pokok misai kucing tapi tak ada pun rupa kucing pokoknya...hehe!
Kalau ada peluang, saya nak pergi lagi. Maybe tahun depan, InsyaAllah...sapa nak pi alert ya, kalau saya tak silap trip ini berlngsung sekitar April/Mei setiap tahun...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...