don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Wednesday, June 2, 2010

angkasa..one

Saya selalu berangan apa ada di bulan...nenek saya kata ada nenek kebayan..mak saya pun kata begitu ketika saya zaman kanak-kanak dulu...kononnya nenek kebayan akan kidnap budak-budak nakal dan jahat yang tak mahu dengar cakap mak bapak (sayalah tu...).

Bila saya renung ke bulan, saya nampak seperti nenek kebayan sedang mengukur kelapa..ntah macam mana rupabentuk itu termuncul dalam kepala otak saya..kakak saya pulak kata dia tak nampak apa-apa..cuma nampak benda bulat berwarna putih and ada cahaya...gitu jer..lagi saya hairan..bila masuk sekolah saya sudah mula faham apa itu bulan, di mana bulan dan kenapa manusia pergi ke bulan...tiba-tiba baru-baru ini saya mendapat peluang mendengar cerita mengenai bulan daripada seorang individu yang pernah terbang ke bulan..dan dia ada di bawah ni.. Hello! hello...kenal tak siapa dalam pic ini..cuba tengok betul2! tengok lagi..oleh sebab dia adalah angkasawan, maka saya tepek pic dia di sini...tu sambil bersalam dengan tuan-tuan polis...kenal tak..?
Hokeh..Datuk Dr Sheikh Muzaffar Shukor semasa lawatan ke Sekolah Henry Gurney...saya pun ada di situ..ingat nak bergambar dengan dia si angkasawan tapi saya tengok muka dia dah penat...sian plak..tak yah le..len kali jer..

2 comments:

halym said...

mane de dia pegi ke bulan?
dia sampai kat ISS jek..mencikk

I am... said...

tak pe la...tu pun kira dah dekat ngan bulan la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...