don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Sunday, January 27, 2008

syukur Alhamdulillah...

Hmm...saya berasa seronok hari ini. Sebabnya ialah...semalam ketika saya sibuk menyepahkan ruang bilik stor di dapur rumah saya, saya terjumpa dengan barang kesayangan iaitu kamera digital yang saya sudah isytiharkan hilang dan bukan rezeki saya sejak sebulan lalu. Ia hilang dari pandangan mata saya dan saya menganggap ia tidak mahu lagi bertuankan saya. Rupa-rupanya tangan saya sendiri yang menyimpannya di dalam almari pakaian (dalam bilik stor) dan saya agak jarang membuka laci itu, jadi saya langsung lupa mengenai barang yang disimpan di situ. Ketika melihat kamera itu, saya berasa melayang-layang kerana terlalu gembira. Bukannya gembira apa, seronok sangat kerana segala foto family saya ketika Aidilfitri yang lalu masih ada di dalam memory card dan belum di download. Jadi nostalgia itu masih ada bersama saya...memang nostalgia.
Kameran digital ini saya beli dengan harga RM1,400 pada 2005, sehari sebelum KA saya menerima ijazah sarjana muda ekonomi di UM. Saya beli dengan tujuan utama mengabadikan hari bersejarah KA dan hanya saya yang ada di situ untuk merakam foto beliau. Selepas itu banyak lagi jasa kamera digital itu kepada kami.
Sebelum ini saya sudah memiliki dua kamera berkuasa tinggi. Model pertama ialah Canon EOS 500 rasanya. Saya sudah lupa kerana kamera ini sudah menjadi 'arwah'...hehe. Ia terjatuh secara tidak sengaja di atas jalan utama dan dilanggar kereta menyebabkan berlaku letupan kecil. Saya kuburkan ia dengan menyimpan di dalam kotak ajaib sebelum dibuang ke dalam tong sampah dan model kedua juga Canon tetapi saya memberinya kepada adik yang sangat berminat dengan kamera itu.
Dan saya kini membawa digital cam sebab ia lebih senang dibawa ke sana ke mari...boleh menyimpan banyak foto di dalamnya dan memang senang! Rasanya saya boleh kembali aktif berblog sebab ada banyak gambar yang saya ingin kongsi dengan anda...nantikan...

4 comments:

halym said...

lerrr...seb baik tak mampuih peon pejabat yang dah kena bomoh ngan akak ari tu..ekeke

Shasha said...

eh mana der, akak tak bomoh sesape pun...ko neh pitenah jer taww...seb baik akak tak bli baru, akak da cadang nak sambar baru asap eh..tup! tup! jumpa yang lama...

halym said...

berkat doa adik akak tu kot...ekeke

Shasha said...

yer...btoll...akak rasa doa mengenai 'kes' lain pun akan dimakbulkan Allah jugaklah Lym...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...