don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Sunday, April 10, 2011

Stock clerance..

Ahad yang lemau..selalunya Ahad saya anggap sebagai hari cek stok atau stock clearance due to refrigerator...mana yg dah lebih dua hari boleh buang, mana yg ok saya buatlah apa2 yg patut...fortunately ada banyak salad yang masih baik kualitinya dalam freezer saya. 1stly, rendam lettuce dalam ais to make sure a texture more crispy, sagat carrot, panaskan air untuk kukus wantan dan potong tomato ceri..kononnya inilah resipi diet saya...dietlah sangat...haha!
Last week saya jumpa Chef Chye dari Armada Hotel, he gaves me a tip about green vege...rendam dalam ais supaya rangup dan sedap dimakan terutama kalau nak buat salad. He's right, memang crispy! TQ Chef!
Wantan yang saya buat sendiri...saya pernah belajar buat wantan dengan chef (sorry nama dah lupa) di Niko Hotel dua tahun lepas...wantan chef tu sedaplah tapi wantan saya ala-ala cukup2 makan..tapi saya makan jugalah, dah penat buat lagipun x baik membazir (abaikan statement menjaga hati ini...saya jaga hati sendiri, x peduli hati anda..maaf)
Oren sungguh kaler karot ini, patutlah lepas makan terus mata saya jadi cerah..mwahahahaha..overrrrr!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...