don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Sunday, April 25, 2010

Sejuk di Seoul...

Dari tingkat 21 bilik bernombor 34 di Apartment Oakwood yang terletak di tengah-tengah kota raya Seoul yang dingin, ada sekeping hati yang lebih dingin daripada suhu 14 darjah celsius yang melanda kota raya berkenaan.

Hati itu sudah lama beku dan dingin sejak meninggalkan Kuala Lumpur dua minggu yang lalu. Hatinya beku kerana dia merindui sekeping hati lain yang tidak memahami betapa dia dalam diam menanam sepohon tunas rindu kepada segala-galanya milik seorang Yaya yang sentiasa ingin didampinginya.

Dia ingat masinnya gulai Yaya, dia ingat manisnya kopi Yaya dan paling dia ingat wajah Yaya pucat bak mayat ketika dia mengangkat batang tubuh itu ke keretanya beberapa minggu lalu. Tiada nafas yang melalui kerongkong gadis itu, hanya sekujur tubuh yang seolah-olah urat nyawanya sudah dicabut dari jasad.

Ketika itu hanya Tuhan yang mengetahui betapa kalau ada kuasa, dia ingin mencabut nyawanya sendiri untuk diberikan kepada Yaya. Walaupun bunyinya seakan melampau, tetapi dia sanggup. Demi kerana Yaya yang satu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...