don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Tuesday, April 20, 2010

Puding tapai...

Emak saya kata, memasak harus disertai dengan naluri...naluri mengadun makanan dengan ikhlas, dengan niat supaya orang yang menikmati makanan yang dimasak itu juga akan berasa kenyang dan gembira, senang hati untuk datang dan menikmati lagi makanan yang disediakan. Saya tidak pasti kebenarannya, tetapi ada beberapa rakan yang saya makan masakan mereka, memang sedap dan jelira (kata orang Kelantan). Walaupun beliau hanya menyediakan sambal tumis ikan bilis, saya berasa sambal berkenaan sangat enak dan sedap...atau mungkin juga saya pemakan yang rakus! Hahaha...

Ok..let see what i have for you today....!
That is puding tapai. I know these puding during my visit to Kak Ita's house in Klang...sedap sungguh puding comel ni...cara buatnya pun sempoi jer...saya berangan nak buat koktel nak ajak kaki makan menikmatinya bersama saya di pangkin kayu di depan tasik bila masa mengizinkan...makan puding tapai yang akan saya masak dengan cermat, bersama orang yang kita senangi, dengan cuaca yang nyaman dan redup, bercakap perihal yang melegakan perasaan...HEAVEN!


2 comments:

Fieda Zaffery said...

mmmmm....sedapnyeww....wat tuk saya skit...

Shasha said...

bleh! bleh! nanti akak buat ek...bila tu nak mai KL? hihi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...