don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Sunday, January 23, 2011

UNcle...

Teka whose this guy? Pakcik, pakwe, abang? Hmm...he's my uncle..uncle saya yg dah berzaman x jumpa..last time i met him was 5 yrs back rasanya...masa tu saya jumpa dia di KL Sentral, makan nasi ayam n kerabu mangga...dia singgah KL kejap, transit sementara nak pergi ke next destination...memang dia sibuk memanjang...hmm a day when i know that he will stop in KL (he lives in Genv)), saya dah berangan nak paksa dia makan nasi, makan itu dan ini...dan finally dia makan nasi beriani and kambing...sungguh saya dengki..dia makan banyak tapi badannya tetap macam gitu-gitu juga...dengkisss! Tengoklah jarinya yang runcing, tak membayangkan dia makan banyak...itu belum tengok lagi wajahnya..tak dimakan usia, walaupun dia sendiri banyak makan kambing...hahaha...(Marts....jangan jelesss ehhh, uncle..makan bodek tak??) Tak aci, saya makan sikit tapi jadi bertambah2 saiz badan...
banana cheese...huhu...hebat gila rasanya! saya kontrol sebab x maw pakcik saya kata saya kaki makan (walhal memang ya...)anyway..cheese banana cake ni memang enak rasanya..lebih enak kalau dinikmati bersama teh panas pada hari hujan...sambil layan berangan...hmm nyaman lagi!
And turkey ham sandwich...mix vith vege...ok juga..a lot of green vege and i like it!
Saya tahu, makanan yang sedikit...jika dimakan dengan berhemah, sambil menikmati suasana tenang, bercakap perkara yang menyenangkan atau tidak, mengambil kira keadaan sekeliling, persekitaran dan faktor alam, semuanya menjadi baik dan sempurna.
Walaupun ada perkara berat yang saya bincangkan dengan pakcik saya, perkara berkenaan menjadi mudah dan saya berasa mampu untuk melaluinya...saya berasa teguh untuk menempuhnya dan paling penting, saya akan terus melangkah...thanks uncle!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...