don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Sunday, January 23, 2011

Sanctuary

WHAT a heaven, after 14 yrs worked, i finally bought my own property called house..a house that i can decorate like what i want..any colours, any positions etc...huhu..saya dah lama mencari sebuah rumah untuk didiami...sebuah rumah yang lebih kepada sebuah kediaman selesa selepas balik kerja, selepas merempuh kesesakan jalan dan selepas penat bergelut dengan kerenah manusia...dan akhirnya Allah mengurniakan saya sedikit rezeki, meminjamkan saya sedikit keuntungan untuk saya memiliki sebuah ruang untuk beristirehat...beristirehat selama-lamanya...dengan keluarga saya, dengan sesiapa saja yang sudi untuk mengunjungi kediaman saya degan hati tulus..(awas anda dilarang masuk kalau berhati busuk...pengamal ilmu hitam etc nanti penggera rumah saya akan berbunyi dengan sendiri..hehe)
Main hall...saya puas fikir what colour is suit for this main space. Rasanya semua nak letak warna hijau..tapi macam taman pula..nak cat warna kuning, saya allergic dgn kuning..sakit kepala..hitam?? Yes tapi nanti nampak scary, lain le kawan saya, Pn Lily Haslina, dia pernah cat perabot and dinding rumah dia kaler hitam dengarnya (ampun ya Lily kalau aku silap..ekekeke)
2nd space...selepas saya timbang kati and timbang kilo, saya mengambil keputusan untuk mencampurkan warna putih and coklat..berasa seperti mengirup milo ais, takpun menikmati kapucino mahal di starbuck...cehhhh..berangan lagi! anyway...i like this colour..
same space from another angle..
Ini sudut kesukaan niece saya, Nini, 1 1/2 tahun. Kalau datang mesti nak berkemas di sini walaupun saya tak suruh..apatah lagi minta berkemas...dia memang rajin..:-)
Tadaaa....ini ruang yg paling saya suka..makan, minum, chat, fb, menjahit, membaca...semua kat sini..centre of the earth...saya boleh pandang kiri, kanan dan depan untuk observe ruang...
Sorry...pinggan x sempat nak simpan dalam kabinet...
Satu lagi ruang fav saya, dapur...can't wait to bake a cake when the time is come...saya nak buat beskut raya..yay! (sebetulnya nak bake a cake x payah tunggu raya..alasan....ceittt, shasha, come on beb..wake up...this is not dreaming session...huwaaaaa)

1 comment:

~sue~ said...

seronoknya ada rumah sendiri... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...