don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Monday, November 1, 2010

kimchi..food temple

Masyarakat Korea semuanya atau kebanyakannya berbadan kecil molek dan agak tinggi. Susah untuk melihat kemunculan individu yang berbadan besar. And my conclusion is they are so fashionable, sebab tu semua x maw gemuk nanti susah nak cari baju nak be in fashionable and trendy.

Ada juga yang kata mereka kurus kerana gaya berjalan yang cepat setiap hari disebabkan oleh sejuk. Apabila mereka berjalan cepat, tenaga banyak digunakan menyebabkan kadar metabolisme tinggi dan lemak tidak sempat wujud di dalam badan. Ntah, saya x pasti.

Ada juga yang kata because of food orientation dan saya setuju. That is a food rhetoric of South Korean orientation in a temple yang saya kunjungi dulu. As usual, everything base on kimchi. Walau macam mana sekalipun kimchi is a must in all menu. Saya berasa teruja dengan seni hidangan mereka..small portion but really gud for those who concern abt diet because the normally doesn't use any milk coconut. Kimchi tu pula rasanya masam dan masin. Di atas itu enam jenis kimchi yang nampak macam nak serupa tapi berbeza rasa.

Hidangan di atas itu adalah hidangan sayur yang ditawarkan di sebuah temple yang diubahsuai menjadi restoran sayur-sayuran and it is in rural area in Seoul. Run by a former monk yang tidak pernah makan daging ketika menjadi sami. Beliau kemudian keluar daripada temple dan membuka food temple untuk kesihatan yang lebih baik. And later it became famous and famous among the Seoul Citizen and last year, i was there to taste the food. Awesome!

Yang ini bukan kimchi..in kerabu seafood yang mempunyai elemen sihat..rasanya plain tetapi tidak menjemukan. Simpe but nice.
Kimchi pancake! Just flour and vege then goreng without oil..
Seaweed and jelly with sesame...
Im not sure whether this is beef or what..and potato.
Saya suka presentation menu ini. Variety of colour!
Seafood pancake. Ada oyster and squid..
Some more kimchi..

2 comments:

halym said...

akak upah photographer mane ambik sume gambar cun ni kak?

Shasha said...

akak amik pic sendrik guna kamera akak ler..cantik kan? kan? pic ko ada? ahahahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...