don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Wednesday, December 22, 2010

Stranded2..frame of nature

The pic was taken on 18Dec @ Stansted airport in UK..snowy every inch of space..i was there bcoz of duty..dari lapangan menunggu di Stansted, apabila menjenguk keluar, warna putih melatari alam. Cantik dan mengujakan tetapi tidak sama sekali untuk berlama-lama di luar bangunan terminal, sejuknya lain macam. Syukur saya tidak mengalami allergic yg teruk walaupun kesihatan turut terjejas...

Saya dihantar bertugas ke London selama 10 hari dan tiga hari daripadanya berpeluang mengalami suasana salji di tengah bandaraya London yang khabarnya sudah 10 tahun tidak menerima hujan salji. Thot thas i was lucky becoz its falling down infront of me..i saw that...white and cold...pretty cold..memang menusuk ke tulang hitam tetapi apabila berdiam di bilik hotel, saya tidak boleh menerima heater sepenuhnya dan terpaksa juga membuka tingkap untuk smooth ventilation...udara panas sepenuhnya membuatkan saya sesak nafas...

Pemandangan di bawah ini diambil dari jendela bilik saya, sejurus sebelum berlepas ke airport. Ruang biliknya cukup sempit, disewa pada harga 60 pound satu malam (RM300) woww..lumayan sungguh kan..kalau di KL saya tidak akan sama sekali mendiami bilik berharga sebegitu..kecuali kalau ditaja...di tengah London ini, kerana tuntutan tugas, saya harungi juga. Pemandangannya sungguh melankolik, mengingatkan saya pada banyak perkara..pelbagai gambaran muncul di minda, saling bertunak menjengah minda yang tidak sebesar mana pun tetapi cukup untuk menampung apa yang bersarang pada ingatan sejak 39 tahun lalu. Paling saya ingat..someone @ Central Park Hotel...ok!

Ketika ini jam 8 pagi waktu tempatan. Lebatnya salji meliputi bumi. Saya akui kagum dan teruja kerana sebelum ini saya melihatnya di skrin tv saja tetapi kini ia tiba-tiba ada di depan mata, jatuh menimpa kepala dan seluruh jisim saya. Kalau saya ikut seseorang ke Scotland 30 tahun lalu, mungkin saya tidak seteruja kini..rezeki saya di KL tentunya, bukan di bumi orang...whatever thank God bcoz gave me a chance to experience all those beauty of nature..ur creation of coz! Almighty Allah!
Dari sebuah jendela kayu
jiwa kaku menahan sendu
berhimpun sekolam rindu
kata-kata pun bersatu
mengepung narwastu
menjadi salju!

Sussex Garden, 18th Dec, 2010.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...