don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Tuesday, December 21, 2010

Stranded @ Stansted..


Sempat posing dengan Auntie Sayang (from right), Anis, Adri and Kak Oomi yang saya terserempak di Kensington Palace. Auntie Sayang bercuti di London sebab anak perempuannya nak bersalin. Anis is her sister..muka Anis saya perasan macam pelakon Katie Azian..cer tengok betul-betul, nak sama sangat kannn...

Ok, before this i often saw on tv about passenger yang stranded @ the airport bcoz of the bad weather or any problem yg ada kaitan dengan cuaca atau malapetaka lain. Bila tengok tv, saya berasa bersyukur kerana saya tidak pernah mengalaminya. Kalau setakat flight delay is a normal..kalau terlambat sejam atau dua jam tu pun masih boleh diterima akal..
Tetapinya, it was happen to me..kerja membawa saya jauh ke destinasi yang sangat sejuk dan kami bertujuh (Salina, Faizal, Wan Ruzaini, Hazwani, Jasmi and Rizman) terpaksa melepak di Stansted Airport kerana flight tak boleh mendarat dan beku...sungguh tak lojik sangat..bahkan x masuk akal...makanya kami pun bersesak2lah dengan penumpang lain yang ingin ke destinasi masing-masing.
Daripada sejam menjadi dua jam dan kami mula terfikir2 pasal Kuala Lumpur yang sudah 10 hari ditinggalkan. Masing2 mula berangan nak makan tomyam, nasi lemak kampung baru, tea tarik mamak etc. And finally what we did was waiting and waiting.. AA keep us waiting without further notice..sedar x sedar, kami stranded bersama pelbagai jenis manusia lain selama hampir 24 jam dan dalam tempoh itu jugalah kami x mandi..huhu..nasib baik salji kat luar, menyebabkan tiada sebarang bau yang boleh mengancam pencemaran alam di airport berkenaan. Daripada baju kemas semua dah jadi kusut masai dan tidur atas lantai pun dah kira selesa walaupun sejuk gila.

Was taken masa mula2 snow turun..kat tepi Cafe Bonda near Mara House, Spring Street..konon seronok le dapat background snow..sekali...minta ampun le banyak2..kaku rasa tulang, macam nak tercabut satu persatu..uhhh sungguh cempedak menjadi nangka...kalau kat KL saya pasang kipas and on aircorn setiap hari...kali ni rasa macam duduk dalam peti ais giant..dan mula la berangan saya mati beku! cehhh...

Ketika ini snow belum ada...boleh tahan lagi..whatever thanks to Dodi sebab belanja saya dan Kak Salina tengok Phantom of The Opera..amazing!

Apa yg saya peroleh selama 24 jam terkandas itu, banyak sangat new experience yang tak ada jual kat kedai...pro n cons...-ve and +ve, variety and what i miss most is rumah sendiri yang sentiasa menunggu saya balik, lepak, minum milo and makan maggi sambil tengok tv sampai tv tengok saya semula...hihi! Ok..saya akan update lagi, bergantung kepada kesesuaian kesihatan yang mula mengancam kegiatan harian saya..dah balik KL baru kena bad flu and caughing...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...