don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Sunday, November 18, 2007

Sekeping kayu...

Walaupun ia hanya sekeping (keping, bongkah?) kayu pencincang, ia termasuk dalam senarai barang kesayangan saya. Setiap kali memasak, saya gunakan ia untuk menjadi alas memotong apa saja seperti ikan, bawang, sayur etc...memang ia hanya kayu.

Saya membelinya di tepi jalan berdekatan kawasan orang asli di Pahang, ketika itu saya on the way balik ke Balok dari Muadzam..Ada satu gerai orang asli yang menjual bongkah kayu ini. Ada bentuk bulat, persegi dan oval. Saya memilih oval dan harganya cuma RM10 saja. Memang murah tapi ia memberikan saya satu kenangan yang sangat mahal. Kenangan itu pula tidak mungkin dapat saya beli lagi kerana ia tidak ada dijual walau di mana sekali pun. Papan kayu itu menjadi sangat bernilai dalam hidup saya kerana ia dipilih oleh arwah Abah saya kira-kira 1 setengah tahun lalu dan ia menjadi barang terakhir yang kami beli sama-sama...dua bulan sebelum arwah menghembuskan nafas terakhir. Al-Fatihah!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...