don't worry about failure, worry about the chances. u will miss when you don't even try...no one can predict to what heights you can soar, even you will not know until you spread your wings...

Saturday, April 9, 2011

N3 pendek...

Telur tiruan
Kecoh pasal telur tiruan...ngerinya saya baca information mengenai telur tiruan ini..minta-minta saya tidak terbeli telur tiruan ini sejak saya berkecimpung dalam arena masak memasak ni..tak sanggup rasanya nak fikir apa natijah kalau saya termakan telur ini apatah lagi nak bagi orang makan telur palsu ini...paling keji pun kalau saya tak dak duit nak beli telur Grade A, saya beli le telur grade C, so saiznya cekenit je la...at least it is a real egg, with a real yolk and albumen...and the most important thing is its not fake! Jangan le lepas ni ada sintetik flour pulak..

Hari Ibu
Last week, while in a cabe, on the way to somewhere, saya dengar radio dalam teksi..Mariah Carey pregnant with twins baby and can't wait to be a mother. Kata DJ radio itu lagi...Mariah wish mother's day is once a week and not once a year..oh Mariah apa sudah jadi??? Kemaruk sungguh dia nak jadi ibu, tapi saya tak salahkan dia..mungkin aura anak kembar di dalam kandungannya memercikkan adrenalin gembira pada dirinya.
Saya kira sesiapa yang sudah bergelar ibu kini is very lucky because eventhough how kiddies is their kids, mereka tahu meraikannya dengan pertolongan teacher kat taska atau kindi, untunglah mak bapak, so wujudlah fenomena kad ucapan hari ibu, lukisan orang lidi atau cakar ayam yang ditempek di tepi pc di opis atau diframekan dan diletak di atas meja di pejabat. Hmm im not a mother yet but im mommie for 3 nephews and 5 nieces...ngee!

Tazkirah sekejap
Sepatutnya saya nak buat n3 ini pada Jumaat tapi tak apalah, dicelah kehidupan yang kontemporari ini kita back to the basic..walau segah mana pun kita..apabila hati sunyi, terperusuk dirusuh pilu dan kerdil diri bernyala-nyala, hanya pada YANG MAHA ESA adalah tempat terbaik untuk kita mengadu. Bercakap terus kepadanya..bercakaplah dalam dialek apa sekalipun, DIA akan faham...saya percaya anda pernah mengalami rasa kerdil, sunyi dalam riuh, sendiri dalam keraian, pilu dan ria dan merusuh diri dalam canda teman...tepuk dada tanya selera...menghitung bintang di langit, hijau rumput di bumi tetap wangi baunya namun sinar bintang juga tetap diperlukan dalam hidup, apatah cerah matahari...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...